سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اتصال لوله های کاروگیت

لوله های دوجداره پلی اتیلن(کاروگیت)

اتصال لوله های کاروگیت:

1-اتصال توسط کوپلر و واشر

2-اتصال به روش جوش اکستروژنی

 اتصال لوله های کاروگیت توسط کوپلر

اتصال لوله های کاروگیت از طریق کوپلر ابتدا لوله ها در امتداد یکدیگر یه صورت مستقیم قرار میگیرند و توسط کوپلر و واشر به یکدیگر مرتبط میگردند. ببه این صورت که ابتدا دهانه ی ورودی و قسمت مادگی لوله های کاروگیت را که همان کوپلر است، از هر نوع آلودگی اعم از خاک و روغن تمیز و پاک نموده سپس دهانه ی لوله های کاروگیت را به روغن و یا آب صابون که به نوعی روان کننده محسوب می شوند، آغشته نموده و قسمت نری لوله کاروگیت را در دهانه ی کوپلر قرار می دهیم و با اندکی فشار بر اهرم که در انتهای لوله نر قرار گرفته دو لوله را به یکدیگر متصل و آببند مینماییم. لازم به ذکر است در روش اتصال به روش کوپلری واشر لاستیکی حتما در حلقه های دوم و یا سوم قرار گیرد که از آببندی لازم برخوردار باشد.

در گاهی اوقات پیمانکاران فاضلاب و لوله های کاروگیت واشر های تعریف شده را در حلقه اول قرار می دهند که این مسئله باعث نشتی آب در لوله های کاروگیت از محل کوپلر یا اتصال لوله های کاروگیت می گردد.

 اتصال لوله های کاروگیت توشط جوش اکستروژنی

در این روش لوله های کاروگیت پس از قرار گیری لبه های لوله مقابل یکدیگر به صورت مماس توسط دستگاه جوش پلی اتیلن به نقطه مذاب رسیده و ترموپلاستیکهای ذوب شده با اندک فشاری به دو لوله مقابل به یکدیگر متصل میگردند جهت مقاوم سازی این جوشها فاصله فی مابین لوله های کاروگیت و یا لوله های اسپیرال کاروگیت را به وسیله مفتولهای پلی اتیلنی که به دمای ذوب رسیده اند پر میکنند و مراحل جوشکاری و آببندی را به انتها می‌رسانند

 

لوله کاروگیت

 

لوله کاروگیت